Update # 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van anne en susan - WaarBenJij.nu Update # 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van anne en susan - WaarBenJij.nu

Update # 2

Door: Anne en Susan

Blijf op de hoogte en volg anne en susan

11 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Hi!!

weer heel erg bedankt voor alle berichtjes en smsjes.. dat vinden we echt heel leuk en doet ons goed :D !

Nou, hier dan onze tweede update. we zijn inmiddels 3 dagen verder en hebben alweer vanalles meegemaakt.

we zijn begonnen met het geven van engels lessen aan de kinderen. Dit is echt heel leuk. De kinderen zijn mega enthousiast en vragen ons de hele dag 'study?'! Ook hoor je ze 's avonds onder elkaar de stof van die dag oefenen! Het lesgeven heeft er meteen voor gezorgd dat we beter contact hebben met de kinderen. alle kinderen zijn superlief. Het lesgeven is wel wat lastig omdat er een groot niveauverschil is tussen de kinderen en aangezien er geen les wordt gegeven als er geen vrijwilligers zijn, vergeten ze veel. Het is dus een echte uitdaging.

gisteren hebben we ook met een aantal kinderen gesport en gespeeld op een veldje. Echt heel leuk! De kinderen vonden het helemaal geweldig en vooral 'schippermagikovervaren' was een succes! nederlandse liedjes zijn populair onder de kinderen!

Verder nemen we ook wel onze rust. We hebben al meerdere leuke dingen gedaan zoals naar de grotgraven en babygraven. Heel indrukwekkend. Vandaag hebben we een vrije dag. We zijn extra om 6 uur opgestaan om nu op internet te kunnen en zometeen gaan we naar een traditional house ceremonie. we zijn heel benieuwd. Waarschijnlijk zit er volgende week ook nog een funeralcermonie in. wel beetje eng met die buffels die daar voor je neus geslacht worden.

wat betreft communicatie.. we nemen alles zelf ook wat minder serieus. we zien een beetje per dag wat de bedoeling is en proberen inderdaad vooral te genieten. We voelen ons steeds meer op onze plek hier en verheugen ons op de komende weken.

we missen jullie wel allemaal erg!!
Liefs xxx
anna en susanna

  • 11 Januari 2008 - 07:19

    Ger:

    Hoi Susanne en Anna,
    Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Goed om horen dat jullie nu meer contact hebben en dat de lessen van jullie gewaardeerd worden.
    Horen jullie nu jullie nu daar zijn ook meer van wat in de buurt (indonesië) gebeurt? Kunnen de kinderen bij jullie zelf ook op internet?

    Wij missen jullie natuurlijk ook veel, maar dit wordt goed gemaaktt, doordat het jullie daar goed bevalt!
    Groetjes namens iedereen hier!
    ger

  • 11 Januari 2008 - 07:49

    Anna:

    lieve meisjes,
    jullie doen het zo te horen echt goed daar:)
    supertof om te lezen, dus dank voor het uitzitten van de 15 minuten die het duurt om de paginas te opnenen:P
    wel nieuwsgierig wat er met die graven en ceremonies bedoelt word, maar dan heb je ook nog wat te vertellen als je thuis bent. hoewel daar twijfel ik verder ook niet aan.
    kusjes en een heeeele berg liefs!
    anna
    (study?? haha)

  • 11 Januari 2008 - 14:01

    Louis:

    Hallo Anne en Susan,
    Goed om te lezen dat jullie je steeds meer thuis gaan voelen en het ritme van de Indonesische cultuur overnemen. Als je in hetzelfde tempo beweegt, zie je ook meer.
    Ik begrijp dat het plaatsen van foto's lastig is. Nu moeten we maar wachten tot jullie terug zijn. Ik hoop dat jullie genoeg Mb hebben om veel foto's te maken.

    Ik wens jullie nog een fijne tijd en tot schrijfs.

    Groetjes, ook namens opa Thur.
    Louis

  • 11 Januari 2008 - 14:26

    Janneke:

    Lieve anne en susanne... Ooh het klinkt echt allemaal heel leuk!
    Ik ben blij dat het goed bevalt, dat je leuke kindjes hebt, leuke dingetjes met ze kan doen en dat ze zo enthousiast zijn!
    Geniet er maar lekker van, want de komende weken zijn echt zo voorbij als je dit al ziet!
    Liefs

  • 11 Januari 2008 - 16:11

    Amanda Kroon:

    leuke site ja leuke berichtjes allemaal ja naar mij en leuk daar die dagen gezellig

  • 11 Januari 2008 - 17:09

    Annette Augustin:

    Hallo Anne en Susanne.

    Wat lijkt me dit een geweldige ervaring, ik zou zo met jullie willen ruilen.
    Heel leuk om te lezen hoe het daar met jullie gaat.
    liefs
    Annette Augustin

  • 11 Januari 2008 - 19:01

    Mandy:

    heeey

    wouw het klinkt echt super leuk!!! en heel spannend. ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal hehe. nog heeeel veel plezier daar en geniet ervan!!!

  • 12 Januari 2008 - 11:12

    Angelika:

    He lieve meiden Heel mooi die verhalen, Op internet zoek ik alles op over sulawesi, en er is zoveel materiaal met foto"s en video"s. zo heb ik toch al een beetje een beeld van hoe jullie het daar hebben.
    Veel liefs en tot het volgende berichtje
    Angelika

  • 12 Januari 2008 - 12:29

    Eva:

    Top, top, top!!!
    dames, ga zo door! Fijn dat jullie het zo goed hebben daar en dat de kinderen jullie waarschijnlijk noooit meer zullen vergeten!
    geniet van deze ontzettend mooie periode...
    tot de volgende update!

    lieve, dikke kusjes vanuit zuid limburg,

    eefje

  • 12 Januari 2008 - 13:54

    Ingrid:

    hé susan ! net van je vader de link naar jullie gekregen, leuk hoor, ik zal dan ook regelmayig even checken of er nieuwtjes op staan!!
    spannend allemaal en leuk om te lezen hoe enthousiast iedereen is, dat zal jullie wel een fijn gevoel geven!

    buffels slachten? dan kijk je maar niet, ben benieuwd of je hier tegen kunt, was niets voor mij!!!
    groetjes en tot de volgende keer, doeiii

    je jongste tante!!!

  • 12 Januari 2008 - 21:38

    Ruud :

    Hé Vakantiegangers...

    Het is me toch wat, zit me zus met een vriendin in Indonesie op het strand aan de cocktails... Tsjaaa en ik zit hier in het duffe Nederland naar de regen te kijken.

    (En nu weer terug naar de werkelijkheid)
    Het is wel tof wat jullie allemaal meemaken. Echt een geweldige levenservaring. Volgende keer moet je eventjes kijken of er nog plaats is in je koffer, grote zus ;)

    Maken jullie veel foto's ? en paar video's, dan kunnen we thuis ook wat mee pikken van de levensomstandigheden daar.

    Nou veel plezier nog :D

    Ruud (broertje van Susan)

    P.S:vergeet me verjaardag niet he !

    P.P.S: Vergeet niet dat je me verjaardag niet moet vergeten

    P.P.P.S: vergeet niet, dat je niet moet vergeten dat je me verjaardag niet moet vergeten

    Het is al over 8 dagen, waarschijnlijk 7 nu jullie in Indonesie zijn, maar dan nog

  • 12 Januari 2008 - 22:26

    Renee:

    Hey girls,

    Wat een belevenissen allemaal! Ziet ernaar uit dat jullie gelukkig toch nog aardig wat cultuur kunnen opsnuiven daar, naast jullie stage.
    Weten jullie nog: enkele weken geleden liep je met de dikke winterjas door Aken op zoek naar een Thais restaurant en nu spring je achter op een motor om door de bushbush te sjneuren...te gek!

    Geniet lekker van jullie tijd daar, dit gaan jullie nooit meer vergeten!

    xxx Renee

  • 13 Januari 2008 - 09:05

    Liesbeth:

    Hallo Anne en Susanne,Prachtig te lezen wat jullie allemaal meemaken,geniet er van en pas goed op elkaar dikke kus van Mick en Liesbeth

  • 13 Januari 2008 - 12:13

    Rene :

    hoi anne en susan,
    leuk om te horen dat alles naar wens gaat
    maar geniet ook maar van de cultuur en die slachterij zal wel meevallen en anders kun je het nog eens overdoen bij mij. maken we er een twee gangen menu van groetjes rene en het hele team van du chateau.

  • 13 Januari 2008 - 13:50

    Maartje & Hans:

    Uiteraard ook veel plezier tijdens de stage.

  • 13 Januari 2008 - 14:25

    Peter:

    Hey dames,

    Leuke berichten! Maar even wat vraagjes:
    Wat doen die kinderen als er geen vrijwilligers zijn?
    Hoe oud zijn die kinderen eigenlijk?
    Kunnen ze ook TV-tikkertje?
    Woont echt iedereen nog in zo'n huisjes die lijken op...tja,hmm boten/reuzen kippen/bananen? (wat is trouwens het nut van die bouwstijl?)
    Kunnen jullie ondertussen al wat torajaans spreken?
    Kun je er mountainbiken :P ?

    Ben benieuwd naar de antwoorden :D

    Nog heel veel plezier daar!!

    Peter




  • 13 Januari 2008 - 14:51

    Oma Susanne:

    Hallo Susanne en Anna,

    Heel erg fijn dat het jullie zo goed gaat. Ben nu bij pap en mam. Mam is nu opgestaan, ze heeft nl. nachtdienst.
    Ik wens jullie het aller allerbeste.
    Tot weder horen en tot ziens!

    Veel kusjes van oma!
    Houw jullie haaks!

  • 13 Januari 2008 - 18:34

    Henny:

    Heja Anne (en Susanne ook al ken ik je niet),

    Waaauw, ik kreeg net via Louis jullie site. Vind het onwijs leuk om jullie en alle avonturen te kunnen volgen. Die Indonesische kindertjes gaan veel plezier met jullie hebben. Dat weet ik zeker! Hebben jullie de house ceremonie goed overleefd? Ik dacht even aan een house party, maar dat zal het wel niet zijn geweest. Lekker glaasje warme thee en mediteren?

    Tot snel en liefs,

    Henny

  • 13 Januari 2008 - 20:09

    Gaby Felder:

    Hallo, liebe Anne, das hört sich interessant an. Liebe Schüler, die gerne lernen wollen, das sollte ich meinen Schülern mal erzählen. Uns geht es gut. Genieße noch die Zeit und bleib gesund. Haben einen schönen Skiurlaub gehabt mit viel Schnee und Sonne. Dein Wetter wird etwas anders aussehen. Anne ist auch seit einer Woche wieder in London und arbeitet an ihrem nächsten Projekt. Und Jan hat momentan viele Prüfungen, der kommt echt ans Lernen.
    Alle Gute, noch eine schöne Zeit,
    von uns allen!

  • 14 Januari 2008 - 08:43

    Ine De Graaff:

    Hallo meiden.
    Leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Lekker genieten..........en heel veel succes
    Groetjes Ine.

  • 14 Januari 2008 - 10:14

    Mareli:

    Heee, die Anne, heb gisteren de link van Louis gekregen en ben natuurlijk meteen naar jullie site gegaan! Ik vind het iedere keer weer geweldig om te zien hoe je, door de hedendaagse techniek, in contact kunt blijven met elkaar!
    Hartstikke leuk om te horen dat het goed met jullie gaat. Ik kan me voorstellen dat de communcatie af en toe stroef zal verlopen, maar met veel handen en voeten werk kom je ver. Jullie link staat nu onder mijn favorieten, dus ik ga ieder dag ff kijken of er weer wat nieuw is bijgekomen. Toch kijk ik ook al uit naar de live-verslagen met een hoop foto's natuurlijk.
    Blijf gezond en geniet

    lieve groetjes uit Zwitserland, natuurlijk ook van de rest van de family
    Mareli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2008

Update #7

26 Januari 2008

Update #6

22 Januari 2008

Update # 5

18 Januari 2008

Update # 4

15 Januari 2008

Update # 3
anne en susan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 5250

Voorgaande reizen:

04 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: